Udvikling


KUNDECITATER:

“Hos In2vision taler de et sprog folk kan forstå, uanset om du er direktør eller fejedreng. “

Forretningsudvikling
Succesfuld forretningsudvikling ses på bundlinjen. Det drejer sig om at kunne udvikle sin idé til en bæredygtig forretning, eller at kunne justere og videreudvikle det man allerede har.
Der er 4 vigtige elementer på vejen fra idé til forretning:
- Mission, vision, strategi og realisering.

I en verden fuld af muligheder gælder det om at finde ind til kernen i sin idé og forme den, så den er forretningsmæssig holdbar i mange år – også i et marked der hele tiden forandrer sig.

Forretningsudvikling

Vaner, udvikling og forandring

Retten til at vinde
Strategien i forretningsudviklingen handler for ofte om ekspansion frem for at opbygge de rette kompetencer internt i afdelingen/virksomheden. Vi oplever jævnligt, at virksomhederne drukner i jagten på vækst og nye forretningsmuligheder i stedet for at fokusere på konsolidering på et allerede eksisterende forretningsområde.
I stedet for at spørge “hvad vil vi gerne lave”, burde ledelsen spørge:

  • “Hvordan vil vi skabe værdi for vores kunder i dette marked?”
  • “Hvad er der behov for, at vi gør rigtig godt for at kunne levere denne værdi?”
  • “Hvad vil vi sælge på markedet og til hvem”?

Hvis ledelsen uden videre er i stand til at besvare disse tre spørgsmål, oplever vi, at der er en stærk sammenhæng mellem de tre strategiske fokusområder i virksomheden:

  • Strategisk retning.
  • Unikke færdigheder/kompetencer.
  • Produkter og services.

De giver tilsammen resultater og – retten til at vinde.

Metoden, vi skaber resultater på, er bl.a. ved fokus på:

  • AT merværdi i virksomheden skabes ved, at de driftsøkonomiske mål er forankret i strategien.
  • AT sikre udviklingen er bundet op på strategien, og delmål og indsatsmål er tydelige for hver enkelt medarbejder – så de overordnede mål nås.
  • AT anvende dynamisk erhvervscoaching på flere niveauer i organisationen – direktion, ledelse, medarbejdere og teamet.

Eksempler på ydelser:

  • Mission, vision og strategi
  • Markedstilpasning
  • Turn-around
  • Forretning/Businessplaner
  • Fastlæggelse af markeds-, produkt-, kunde- og salgsmål

Tryk og se Intern Kultur:

Brand_positionering

Tryk for at læse om forretningsudvikling:

Forretningsudvikling Præsentation